Канон пресвятой богородице умиление радости радость

Канон Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Умиление» Себежская

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Себежской», называемой «Умиление», глас 8

Взы́дем, правосла́внии наро́ди гра́да Опо́чки,/ на ту́чную го́ру, я́ко на Фаво́рскую,/ в дом Спаси́теля своего́, в честь боголе́пнаго Преображе́ния Его́,/ оби́лующу чуде́с и стокра́тный клас израсти́вшую,/ и у́зрим сла́ву чудесе́ от чудотво́рнаго о́браза/ Пресвяты́я Богома́тере Умиле́ния Се́бежския:/ я́ко мо́ре пролия́ся и Евфра́т, теки́й из рая́,/ та́ко сле́зы Ея́ бы́ша, из обою́ оку́ пролиты́я,/ о наше́дшем гне́ве Созда́теля Своего́ за на́ше согреше́ние,/ припаде́м, каменносерде́чнии, и возрыда́ем, прося́ще:/ о, Влады́чице, умоли́ Сы́на Своего́ и Го́спода на́шего/ си́ми пресвяты́ми Свои́ми слеза́ми,/ да изба́вит нас от вся́каго зла́го обстоя́ния,/ и о́гненнаго запале́ния, и междоусо́бныя бра́ни,/ от мо́ра и гла́да,/ и наше́ствия иноплеме́нных в гряду́щия времена́,/ и, ра́дующеся, со Гаврии́лом благове́стником возопие́м Ти:// ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Канон, глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмос: Волно́ю морско́ю Скры́вшаго дре́вле гони́теля мучи́теля – под земле́ю скры́вша спасе́нных о́троцы, но мы́, я́ко отрокови́цы, Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Прииди́те, ве́рных благочести́вая мно́жества, духо́вно ли́к совоку́пльше, Пречи́стую Ма́терь Сло́ва Боже́ственными пе́сньми воспои́м, зря́ще Те́плую Засту́пницу, от Пречи́стаго о́браза Ея́ преужа́сное зна́мение показу́ющую.

Я́коже ле́ствицу высо́кую, зри́м Тя́, Де́во Всенепоро́чная, е́юже к Небе́сней высоте́ восхо́дим, и, Тя́ Предста́тельницу и утвержде́ние непобеди́мое стяжа́вше, Пречи́стая, наве́т и сете́й вра́жиих избавля́емся, да яви́мся и спасе́мся, ве́рою к Тебе́ притека́ющии.

В рождестве́ Сы́на Твоего́ тли́ не прие́мши, от тле́ния все́х на́с изба́ви и печа́ли, просвеща́ющи ма́терним Свои́м дерзнове́нием, Богора́дованная.

Наде́жду иму́ще Тя́, Богороди́тельнице, и несумне́нну ве́ру, гра́да сего́ наро́ди Тебе́, я́ко забра́ло, гра́ду поло́жше, Де́во Неискусобра́чная.

Пе́снь 3.

Ирмос: Тобо́ю, Христе́, Небеса́ утвержда́ема вся́, Сло́во Бо́жие и Си́ла, испове́дуют сла́ву неизрече́нну и вседе́тельныя руки́ Твое́й сотворе́ние, не́сть бо пресвя́т, ра́зве Тебе́, Го́споди.

Умилосе́рдися на ста́до Свое́, Пречи́стая, и смире́ние гра́ду Твоему́ да́руй, сопроти́вных че́люсти сокруши́ и те́х до конца́ не́мощны покажи́.

О́бщаго Па́стыря и Влады́ку поро́ждши Христа́, Де́во Неискусобра́чная, Тому́ помоли́ся, настоя́щаго гне́ва изба́витися на́м, и́стиннаго обстоя́ния, Влады́чице.

Ми́лостива еси́, Влады́чице, Ми́лостиваго ро́ждши Спа́са, ви́ждь озлобле́ние и воздыха́ние люде́й Свои́х, ускори́, Пречи́стая, уще́дрити ны́.

Пою́т Тя́, Богоро́дице, А́нгельстии чи́ни и пра́зднуют патриа́рхи со святи́тели, с ни́ми же тогда́ и Боголюби́вии наро́ди теку́ще во святу́ю Твою́ Це́рковь, ви́деша Тя́, Цари́це, за ны́, гре́шныя, моля́щуюся к Сы́ну Своему́, поми́ловати гра́д Тво́й и лю́ди, в не́м живу́щия от Твоего́ о́браза преди́вным зна́мением.

Седа́лен, гла́с 8:

Ю́же дре́вле ли́к проро́ческий пропове́да – две́рь Небе́сную и неопали́мую купину́, све́щник многосве́тлый, злату́ю кади́льницу, ру́чку и же́зл, пресла́вно дне́сь и ди́вно зна́мение показа́, те́мже благода́рственное пе́ние возсыла́ем Ти́, раби́ Твои́, Богоро́дице, моли́ Христа́ Бо́га на́шим согреше́нием оставле́ние дарова́ти, Тебе́ бо наде́жду и́мамы, раби́ Твои́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Удиви́ся Тво́й ра́зум от мене́, услы́шавшу пресла́вная веле́ния смотре́ния Твоего́, укрепи́ся же возлюбле́нием Твоего́ схожде́ния, Ты́ бо мое́й нищеты́ не отве́рглся еси́.

Почита́ющия Тя́ гра́ждане, Пречи́стая, и по до́лгу сла́вящия огражда́й от безбо́жных, Чи́стая, иноплеме́нник, Ты́ бо те́м еси́, Пречи́стая, бога́тство неотъе́млемо, покро́в же и держа́ва.

Не мо́жет язы́к и сло́во челове́ческое похвали́ти Тя́ досто́йно, от Тебе́ бо без се́мене Жизнода́вец Бо́г воплоти́тися, Пречи́стая, благоизво́ли.

При́зри, Пречи́стая, спасти́ся рабо́м Твои́м, пою́щим Тя́, и изба́ви от сопроти́вных и наше́дшаго гне́ва, Богороди́тельнице.

Бога́тный да́р и неотъе́млемо сокро́вище дарова́ла еси́ гра́ду Твоему́, о́браз Тво́й, Пречи́стая и Ма́ти Сло́ва, и сего́ по́мощию проти́вных низлага́ем.

Пе́снь 5.

Ирмос: Сою́зом любве́ связу́еми, апо́столи, влады́чествующему все́ми себе́ Христу́ возло́жше, красны́ но́ги очища́ху, благовеству́юще все́м ми́р.

Те́плая Засту́пнице к Тебе́ притека́ющим и ненаде́ющимся наде́ждо, ви́ждь озлобле́ние люде́й Твои́х и пода́ждь Свою́ по́мощь, Пречи́стая.

И́же О́гнь ро́ждши Боже́ственный, Де́во, проти́вных, Пречи́стая, моли́твою Твое́ю – огне́м – попали́, я́ко су́щи Зижди́теля умоля́ющи, Всепе́тая.

Вели́кий преднапису́ет во проро́цех Моисе́й Тя́ ковче́г, и трапе́зу, и све́щник, и ру́чку, обра́зне явля́я воплоще́ние е́же от Тебе́ Вы́шняго, Ма́ти Де́во.

Читайте также:  Конфликты причины конфликтов стресс

Ты́ бога́тство неистощи́мое исцеле́нием исто́чник еси́ ве́рою притека́ющим к хра́му Твоему́, иде́же пребыва́ет о́браз Тво́й, Влады́чице.

Пе́снь 6.

Ирмос: Я́т бы́сть, но не удержа́н в пе́рсех ки́товых Ио́на: Тво́й бо о́браз нося́, Страда́вшаго и погребе́нию да́вшагося, я́ко от черто́га, от зве́ря изы́де. Приглаша́ше же кустоди́и: храня́щии су́етная и ло́жная, ми́лость сию́ оста́вили есте́.

Изба́ви язы́ческаго наше́ствия гра́д Тво́й, Препе́тая, и не преда́ждь до конца́ поги́бнути насле́дию Твоему́, Пречи́стая, но си́лою Ро́ждшагося из Тебе́, Влады́чице, проти́вных низложи́.

Мно́го согреши́вших к Тебе́, Го́споди, не пре́зри, но приими́ мольбу́ Ма́тере Твое́й о на́с, Ще́дре, да не хва́лятся сопроти́внии, – где́ е́сть Бо́г и́х? – глаго́люще, но да разуме́ют вси́, я́ко Ты́, Изба́вителю, с на́ми еси́.

Честну́ю ико́ну Твою́ ра́достно се́рдцем и душе́ю облобыза́ем, веселя́щеся и те́плою ве́рою прикаса́ющеся, исцеле́ние почерпа́ем неоску́дно.

Конда́к, гла́с 4:

Притеце́м, лю́дие, бога́тии и убо́зии, сири́и и вдови́цы, ста́рии и ю́нии, в ти́хое приста́нище, под покро́в цельбоно́снаго исто́чника Богома́тере. Сле́зы бо, я́ко ре́ки, источа́ет из обою́ о́ку чудотво́рнаго о́браза Се́бежския о находя́щем гне́ве за на́ша зла́я согреше́ния и укрепля́ет гра́д, его́же возлюби́ла еси́, на сопроти́вныя, утвержда́ет ве́ру правосла́вных христиа́н и избавля́ет от вся́каго зла́ моли́твами Свои́ми.

И́кос:

Разреши́ тьму́ мои́х согреше́ний, ю́же во уме́ мое́м лежа́щую, и Твои́м мя́ све́том просвети́, Де́во, я́ко да возмогу́ Тебе́ похвалу́ принести́, Ю́же Оте́ц восхвали́ и Ду́х Святы́й осени́, Сы́н же и Сло́во Бо́жие в Ню́же всели́ся нетле́нно, от Пречи́стую Твое́ю боку́ произы́де и с челове́ки поживе́, те́мже мы́, гре́шнии и недосто́йнии раби́ Твои́, дне́сь соверша́юще свяще́нное торжество́ – зна́мение, бы́вшее от честны́я ико́ны Твоея́, в не́мже преди́вное чу́до показа́ла еси́, и, Твоему́ чудеси́ уди́вльшеся и Твои́х бога́тых даро́в испо́лньшеся, вме́сто благово́нных арома́т, ели́ко возмо́жно на́м, земны́м, похва́льная пе́ния прино́сим Ти́, глаго́люще: ра́дуйся, ра́досте А́нгелом и челове́ком; ра́дуйся, покро́ве, и утвержде́ние, и наде́ждо гра́ду Твоему́; ра́дуйся, проти́вных си́лою Твое́ю низлага́ющая; ра́дуйся, Разу́мнаго Со́лнца Ма́ти, ве́рных просвеща́ющая, неве́рных же помрача́ющая. Ра́дуйся, христиа́ном похвало́.

Пе́снь 7.

Ирмос: Неизрече́нное чу́до: в пещи́ Изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене во Гро́бе ме́ртв, бездыха́нен полага́ется, во спасе́ние на́с, пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Вои́стинну сокро́вище че́стно гра́ду Твоему́, ико́на Твоя́, дарова́ся, Пречи́стая, ю́же са́ми зря́ще, о чудеси́ удивля́емся, Сы́ну Твоему́ вопию́ще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Во хра́м Боголе́пнаго Преображе́ния, Влады́чице, притека́юще, лю́дие, ру́це простира́юще, на моли́тву дви́жем Тя́: ви́ждь озлобле́ние на́ше и пода́ждь Твою́ по́мощь, Богоро́дице.

Светоно́сная благода́ть, исцеле́ние гра́ду Твоему́ даде́ся, о́браз Тво́й, Пречи́стая, его́же любе́зно облобыза́юще, веселя́щеся, вопие́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Свеща́ Боже́ственнаго сия́ния и Незаходи́маго Све́та яви́ся, све́щник, светосия́ющ и ми́р ве́сь озаря́ющ заре́ю чи́стаго де́вства, Тя́ пою́щия спаса́еши, Благослове́нная, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждшая.

Пе́снь 8.

Ирмос: Ужасни́ся, боя́йся, Не́бо, и да подви́жатся основа́ния земли́: се́ бо в мертвеце́х вменя́ется в Вы́шних Живы́й и во Гро́б ма́л странноприе́млется. Его́же, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Собезнача́льное Сло́во Отцу́ Де́ва породи́ Пречи́стая нетле́нно, Того́ моли́, Богороди́тельнице, от сопроти́вных напа́стей спасти́ся гра́ду Твоему́ и в не́м лю́дем, пою́щим: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Еди́на су́щи Блага́я, Преблага́го Сло́ва умоли́ приле́жно настоя́щаго гне́ва гра́ду Твоему́ изба́витися, да несумне́нною ве́рою Сы́ну Твоему́ зове́м, пою́ще: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Сопроти́вных разжже́ния и пламеннови́дныя стре́лы, испуща́емии на на́с, угаси́, Влады́чице, я́ко да Тя́ пое́м и превозно́сим, Чи́стая, во ве́ки.

Я́ко нетле́нное зерца́ло, име́я во гра́де Твою́ чудотво́рную ико́ну, Пречи́стая, сопротивля́ющихся низлага́ем и Сы́ну Твоему́ вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Стра́нствия Влады́чная и Безсме́ртныя Трапе́зы на Го́рнем ме́сте высо́кими умы́, ве́рнии, прииди́те, наслади́мся, возше́дша Сло́ва, от Сло́ва научи́вшеся, Его́же велича́ем.

О́ком милосе́рдным свы́ше при́зри на гра́д и в не́м лю́ди Твоя́, Пречи́стая, ины́я бо по́мощи не и́мамы, то́кмо Тя́, Всенепоро́чную, те́мже вси́ я́ко Ма́терь Бо́жию велича́ем.

Раби́ Твои́, вопие́м Ти́, Пречи́стая Ма́ти Бо́жия: обы́чныя ми́лости Твоя́ на гра́д и лю́ди ми́лостивно покажи́ и сопроти́вных обстоя́ний на́с изми́, да Тя́ непреста́нно велича́ем.

Мы́сли очи́стивше и у́м, празднолю́бнаго гра́да Опо́чки собо́ры со свяще́нным чино́м и все́х ве́рных благочести́вое мно́жество, восхвали́те Ма́терь Сло́ва, я́ко от То́й о́браза бы́сть преди́вное зна́мение, ему́же со стра́хом кла́няющеся, Тя́ велича́ем.

Читайте также:  Настроение мамы после родов

Я́коже Боже́ственною све́тлостию озаря́ему зри́м дне́сь, Пречи́стая, ико́ну Твою́ честну́ю, е́йже кла́няющеся, Тя́ велича́ем.

Свети́лен:

Возжеле́в, Пречи́стая, Твоея́ добро́ты, Иису́с в Тя́ всели́ся, и Засту́пницу Тя́ Твоему́ гра́ду Сло́во Бо́жие дарова́, его́же сохраня́й заступле́нием Твои́м при́сно, я́ко да Тя́ ублажа́ем, Пренепоро́чная Отрокови́це.

Источник

Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Умиление» Серафимо-Дивеевская

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 10 августа (28 июля ст. ст.)

Глас 4.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Умили́ся, уми́лостивися, умилосе́рдися, Влады́чице, на мя́, гре́шнаго и недосто́йнаго раба́ Твоего́, дерза́ющаго воспе́ти Твоя́ чудеса́.

Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, не отри́ни мене́, окая́ннаго и нечи́стаго, дерза́ющаго пе́ти Твоя́ чудеса́, Умиле́ние.

Ина́го прибе́жища и те́плаго предста́тельства к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему не и́мам, Всепе́тая, те́мже сподо́би мя́, многогре́шнаго, восхвали́ти Твоя́ чудеса́.

Ле́ностию одержи́мь и страстьми́ обурева́емь е́смь а́з, неключи́мый ра́б Тво́й, Влады́чице, недоуме́ю по достоя́нию восхвали́ти и просла́вити Твоя́ чудеса́.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Еди́н а́з, окая́нный, житие́м согреши́х па́че все́х челове́к, Пречи́стая, но, на щедро́ты Твоя́ упова́я, зову́: душе́внаго мя́ умиле́ния сподо́би.

Никто́же, прибега́яй с ве́рою под Боже́ственный Покро́в Тво́й, Влады́чице, то́щь от Тебе́ исхо́дит, те́мже и а́з, многогре́шный, дерза́я, зову́: Боже́ственнаго мя́ умиле́ния сподо́би.

Иа́ков, ле́ствицу Боже́ственную ви́дев, рече́: степе́нь Бо́жия сия́, Я́же еси́ Ты́, Препе́тая; те́мже молю́ Тя́: блага́го восхожде́ния к доброде́тели и мене́, лю́те недосто́йнаго, сподо́би.

Ю́же все́м благопослу́шную в ско́рбех и обстоя́ниих душе́вных и теле́сных яви́ Тя́ Госпо́дь, Богоро́дице Блага́я, та́ко и мне́, лю́те обурева́емому страстьми́ безме́стными, сле́зы умиле́ния пода́ждь и Твоего́, Де́во, Ма́терняго заступле́ния сподо́би.

Седа́лен, гла́с 5:

Превзыдо́ша главу́ мою́ греси́ мои́, Влады́чице, оскверне́н и́ми е́смь, и не́сть исцеле́ния в пло́ти мое́й, но Ты́, Многоблагоутро́бная, да́руй души́ мое́й сле́зы покая́ния на очище́ние скве́рн грехо́вных и теле́сныя неду́ги уврачу́й, Врача́ вся́ческих и Го́спода ро́ждшая.

Сла́ва, и ны́не: Ра́ны душе́вныя привлеко́ша на мя́ и боле́зни теле́сныя, Влады́чице, но Ты́, я́ко Преми́лостивая, обоя́ исцели́, подава́ющи мне́ неоску́дный да́р духо́внаго умиле́ния, и да непреста́нно сла́влю Твое́ всемо́щное заступле́ние.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Иде́же осени́т благода́ть Твоя́, Влады́чице, та́мо вся́кая ско́рбь потребля́ется, весе́лие же водворя́ется, ея́же и мене́, недосто́йнаго, сподо́би, вопию́ща: ра́дуйся, Богоро́дице, все́х ра́достей Ра́досте.

Сле́з не и́мам, окая́нный а́з, ниже́ душе́внаго умиле́ния, но Сама́, я́ко Милосе́рдая, сия́ ми́ пода́ти благоволи́, да взыва́ю: ра́дуйся, Де́во Пречи́стая, все́х ра́достей Ра́досте.

Не́мощна мя́ су́ща и окая́нна стру́пы грехо́вными, уврачу́й, Пречи́стая, милосе́рдия Твоего́ еле́й излива́ющи, и воздви́гни пе́ти Тебе́: ра́дуйся, Влады́чице, все́х ра́достей Ра́досте.

Омрачи́хся умо́м в жите́йских сласте́х, но Ты́, Влады́чице, све́те помраче́нныя души́ моея́, разгони́ тьму́ страсте́й мои́х, да просве́щся Тобо́ю, вопию́: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й, Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Доко́ле поно́сит вра́г и низлага́ет до́лу мя́, немощна́го и разсла́бленнаго лю́те душе́ю и те́лом: умили́ся, Влады́чице, и низложи́ борю́щих мя́ враго́в, Всепе́тая, души́ мое́й ми́р подава́ющи.

Вы́шши все́х А́нгел и Арха́нгел яви́лася еси́, Чи́стая Богоотрокови́це, те́мже молю́ Тя́, стре́лы вра́жия, на мя́ изощре́нныя, сокруши́ти, души́ ми́р подава́ющи.

Доко́ле, душе́ моя́, пребыва́еши в прегреше́ниих, конца́ не иму́щи грехо́вному обы́чаю, возни́кни из глубины́ зо́л, взира́ющи держа́вному заступле́нию Пречи́стыя, всегда́ на по́мощь тебе́ ско́рыя и благода́тию Свое́ю ми́р души́ и те́лу подава́ющия.

Ра́дость, и весе́лие, и ра́дование Боже́ственное, Де́во Неискусому́жная, на́м умно́жися Бо́жие: се́ бо, пла́чущиися лю́те, ра́дуемся моли́твами Твои́ми.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Ра́дости Боже́ственнаго вели́чия, я́ко от нача́ла на́м весе́лия, благодаре́ния гла́сы прино́сим, приле́жно почита́юще Ю́, я́ко Предста́тельницу на́шу.

Досто́йно Ти́ пе́снь ра́дования, Чи́стая Де́во, веселя́щеся, прино́сим, изба́вльшеся от бе́д Твои́ми моли́твами.

Читайте также:  Как чувствуете себя перед месячными

А́нгельстии язы́цы досто́йно Твоя́ хвалы́ воспе́ти не мо́гут, Чи́стая, мы́ же ны́не, ра́бски взе́мшеся, ра́дование Гаврии́лово прино́сим Ти́.

Я́ко Боже́ственное прибе́жище, мы́ покро́в Тво́й вси́ стяжа́вше к Бо́гу, в напа́стех, и в гоне́ниих, и гресе́х к Тебе́ прибега́ем и Тобо́ю измене́ние прие́млем, Пречи́стая.

Конда́к, гла́с 3:

Ю́же подража́я непло́дную смоко́вницу, а́з, окая́нный, умиле́ния плода́ отню́д не приношу́ и посече́ния страшу́ся, но, взира́я к чудотво́рней ико́не Твое́й Умиле́ния, Влады́чице, стеню́ от се́рдца и вопию́: умили́ся, Благосе́рдая, и мне́, окамене́нному се́рдцем, благоволи́ пода́ти душе́вное и серде́чное умиле́ние.

Превзыдо́х грехи́ мои́ми блудни́цу, и блу́днаго, и мытаря́, и разбо́йника, и ниневи́тяны, а́з еди́н, окая́нный па́че все́х челове́к, и, лиши́вся благода́ти и дерзнове́ния ко Го́споду, стеню́ от се́рдца и вопию́: Тя́ Хода́таицу и Спору́чницу спасе́ния многогре́шней души́ мое́й благосотвори́, подаю́щи ми́ душе́вное и серде́чное умиле́ние.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Ре́ку неисчерпа́емую ми́лости Твоея́ к гре́шным все́м, Влады́чице, излива́еши, те́мже молю́: напои́ мою́ жа́ждущую ду́шу и изсо́хшее грехи́ се́рдце мое́ ороси́, да, благословя́, воспою́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

И́же все́м благопослу́шная в ско́рбех и обстоя́ниих душе́вных и теле́сных, Влады́чице, не отве́ржи и мене́, недосто́йнаго, но сподо́би пе́ти: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Не отри́ни, Богоро́дице, мене́, уязвле́ннаго сове́том змии́ным, не возгнуша́йся мене́, смра́днаго грехи́ мно́гими, но сподо́би всегда́ пе́ти: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Егда́ престо́ли на Су́д поста́вятся и Суди́щу Христо́ву предста́нут вси́ земноро́днии, тогда́ яви́ мне́, Влады́чице, Ма́тернее Твое́ заступле́ние, неоску́дную по́мощь, вопию́щу: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Стра́ха мя́ изба́ви, о Влады́чице, зло́бы и возду́шных мыта́рств. Покажи́ на мне́, недосто́йнем, ве́лию ми́лость Твою́, воспева́ющем: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Изба́ви мя́, Пренепоро́чная, озлобле́ния злы́х челове́ков и лука́вых бесо́в, трепе́щут бо и́мене Твоего́ вели́каго, я́ко ды́м исчеза́ют; мене́ же во умиле́нии се́рдца сподо́би пе́ти: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Те́мныя вла́сти кня́зя, всегда́ борю́щаго мя́, немощна́го и уны́лаго, разжже́нныя стре́лы угаси́, Всепе́тая, и сподо́би мя́ благода́рственно воспева́ти: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́ние мое́ приими́ убо́гое, Всеми́лостивая Госпоже́ Де́во, Влады́чице Богоро́дице, Ма́терним Твои́м милосе́рдием покрыва́ющи пою́щия: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Егда́ изнемога́ти кре́пости мое́й во исхо́де души́ мое́й гре́шней от окая́ннаго и скве́рнаго сего́ телесе́, тогда́ наипа́че яви́ на мне́, недосто́йнем, кре́пкую мы́шцу Твою́, Всеблага́я, да́ждь в ча́с сме́рти моея́ ра́достно взыва́ти Тебе́: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Ни́щ и убо́г е́смь от де́л благи́х, не имы́й умиле́ния душе́внаго, Преми́лостивая, Ты́ Сама́ да́рствуй ми́, да благода́рственно вопию́: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Иссо́пом милосе́рдия Твоего́ окропи́ мя́, Пречи́стая, да очи́щуся от тя́жких и лю́тых беззако́ний мои́х и во умиле́нии души́ да взыва́ю от се́рдца: ра́дуйся, Всеблаже́нная, Чи́стая Присноде́во.

Е́же помы́слих в души́ мое́й, по си́ле принесо́х пе́ние Тебе́, Влады́чице, не отри́ни у́бо обы́чным Твои́м милосе́рдием и не омерзи́ мно́ю, многогре́шным и нечи́стым, но сподо́би всегда́ во умиле́нии пе́ти Тебе́: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Те́плое заступле́ние в беда́х, и Помо́щницу, и к Бо́гу примире́ние, Е́юже тли́ изба́вихомся, Богоро́дицу, ве́рнии, ублажи́м.

Сла́ва, и ны́не: Тя́ Предста́тельницу и́мамы, гре́шнии, о Пречи́стая Де́во, Ты́ благопремене́нна сотвори́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего Ма́терними Твои́ми моли́твами.

Ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри «Уми­ле­ние» Се­ра­фи­мо-Ди­ве­ев­ская при­над­ле­жа­ла пре­по­доб­но­му Се­ра­фи­му Са­ров­ско­му, бы­ла его ке­лей­ной ико­ной. Еле­ем от лам­па­ды, го­рев­шей пе­ред этой свя­той ико­ной, пре­по­доб­ный по­ма­зы­вал боль­ных, ко­то­рые по­лу­ча­ли по­сле по­ма­за­ния ис­це­ле­ние. По­движ­ник на­зы­вал ико­ну «Уми­ле­ние» — «Всех ра­до­стей Ра­дость», и пе­ред ней он скон­чал­ся на мо­лит­ве 2 ян­ва­ря 1833 го­да. По­сле смер­ти пре­по­доб­но­го Се­ра­фи­ма са­ров­ский на­сто­я­тель о. Ни­фонт от­дал свя­тую ико­ну «Всех ра­до­стей Ра­дость» сест­рам Ди­ве­ев­ской Се­ра­фи­мов­ской оби­те­ли.

Источник

Оцените статью